Coor løfter hverdagen i Copenhagen Towers
Det er en hel lille by
Coor Service Management er ny facility-partner i Copenhagen Towers, og det er ikke en helt almindelig opgave, de har kastet sig over. Her handler det ikke bare om rengøring og drift, men om at skabe oplevelser og understøtte en ambitiøs strategi for bæredygtighed og ansvarlighed. Ifølge Morten Christiansen, Kontraktdirektør i Coor, er det netop dét, der gør opgaven spændende.
“Det var den måde, hvorpå NIAM havde taget mange aktive tilvalg i deres udbud. Der var meget fokus på bæredygtighed og ansvarlighed, som også er en stor del af vores DNA. Vi kunne identificere os med det,” siger han.
Et hus med mange dimensioner
Copenhagen Towers er ikke bare et kontorhus. Det er en levende helhed med hotel, caféer, fitness, mødefaciliteter – og hver dag færdes op mod 1000 mennesker i huset. Det stiller krav til både fleksibilitet og fingerspidsfornemmelse hos en facility-udbyder.
“Det er en hel lille by. Man kan sove der, man kan arbejde der, man kan mødes der, man kan shoppe der, man kan spise der. Og det skal også føles sådan,” forklarer Morten Christiansen.
Hos Coor handler det derfor om mere end drift, det handler om atmosfære og om at skabe en oplevelse, som gør, at lejerne har lyst til at blive. Længe.
Smagsoplevelser med kant
Et af de steder, hvor Coor allerede har sat et tydeligt præg, er i husets kantine. Her arbejder de med lokale råvarer, økologiske principper og en ambition om at udfordre vaner.
“Vi prikker lidt til folks vaner. Nudger dem til at prøve noget, de ellers ikke ville have valgt. Vi skaber et godt smagsunivers – og det gør en forskel for oplevelsen af arbejdsdagen,” siger han.
Køkkenet arbejder med en økologiprocent på 60-90%, svarende til EU’s sølvmærke, og har blikket rettet mod at blive Svanemærket – en certificering, der stiller skrappe krav til alt fra affaldshåndtering til energiforbrug.
Bæredygtighed i praksis
Coor arbejder konkret med bæredygtighed i den daglige drift, bl.a. gennem reduktion af kemikalier og brug af cradle to cradle-certificerede rengøringsprodukter. Men ambitionerne stopper ikke der.
“Når vi kender ejendommen bedre og har mere data, kigger vi også på energiforbrug, og om vi kan tænke recycling eller upcycling ind i renoveringer,” fortæller Morten.
Digital transparens og service i øjenhøjde
Coor samarbejder med NIAM om brugen af Dalux til drift og vidensdeling – og Kanpla-platformen fastholdes som digitalt omdrejningspunkt for serviceydelser som renseri, take-away og intern kommunikation.
Men det vigtigste møde mellem Coor og husets mange brugere foregår fysisk – og ofte over frokosten.
“Kantinen er nok det mest synlige sted, hvor man møder os. Her spiser mellem 700-1000 mennesker hver dag – det er dér, vi har den tætte kontakt,” siger han.
En levende dialog med lejerne
Selvom Coor kun har haft ansvaret for driften i få måneder, er dialogen med lejerne allerede godt i gang – og flere samtaler er på vej.
“Vi er stadig ved at lære huset, lejerne og brugerne at kende. Det handler også om at prioritere indsatsen rigtigt og sikre, at vi skaber værdi, hvor det mærkes mest.”
Vil du vide mere om mulighederne i Copenhagen Towers – og hvordan Coor er med til at løfte oplevelsen i hverdagen? Kontakt os og få en rundvisning.
